Laatste wake-up call! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu Laatste wake-up call! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu

Laatste wake-up call!

21 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

Om 6 uur ging de telefoon weer dus hup het bed uit en zorgen dat de koffer om 6.30 klaarstond zodat deze opgehaald kon worden voor de bus. Hierna nog een ontbijtje gehaald en rustig aan naar de bus die om 7.45 zou vertrekken naar Los Angeles.

Voordat we Las Vegas verlieten gingen we nog even langs het bekende welkomst bord waar we twee dagen geleden niet langs konden i.v.m. Trump en Clinton. Een voordeel van nu was dat het lekker vroeg was en we snel op de foto konden. We hadden immers maar 10 minuten de tijd om allemaal op de foto te gaan. We reden vanuit Nevada, door Arizona aan de andere kant van de Siërra Nevada richting Californië. De eerste stop was bij een supermarkt zodat we even inkopen konden doen. De tweede was in Palm Springs een vallei wat nu een bekende vakantieplek is. Deze plek behoort ook tot de indianen dus ook hier gelden weer andere regels. Een casino mag hier bijvoorbeeld wel.

Palm Springs leuk stadje maar ik vond het zelf niet echt bijzonder. Wel fijn dan we nu een uur uit de bus waren. Het was er trouwens wel heel erg warm dus maar snel wat ergens gaan eten.

We vervolgde onze weg naar Los Angeles, hier zouden we de groep gaan verlaten. Om 17.00 arriveerde een kwartier eerder dan gepland onze shuttle naar de airport waar we een auto hadden gehuurd. Op de airport in een bus gestapt die ons naar de rental cars bracht. Wij hadden in Nederland al een Kia Rio gehuurd en een vrouw kwam ons helpen met de laatste gegevens invullen. Vervolgend nam ze ons mee naar haar manager waar we moesten zeggen hoe goed ze ons had geholpen, daar was trouwens geen woord van gelogen. We liepen verder naar de garage waar bleek dat de compact size auto's allemaal weg waren. Gevolg was dat we voor een maat groter mochten gaan en dat werd de Jeep Renegade. Leuke wagen maar dus wel een automaat (zoals alle auto's) en laat ik daar nou net niet van houden. Met wat gestuntel, lees linker voet op de rem vertrokken we uit de garage naar de slagboom waar we de navigatie kregen.
Hier moest vervolgens ook mijn rijbewijs geshowd worden die ik natuurlijk net in de achterbak onderin mijn tas had gedaan (gegevens waren al in de hal ingevuld) Ik stap de auto uit, krijg vervolgens de klep niet open en heb alsnog geen rijbewijs. Gelukkig geeft Chantal gewoon die van haar en we kunnen verder. Snel gestopt voor het instellen van de navigatie en rijden maar naar het Hollywood hotel.

Het rijden ging ondanks de drukte best aardig. Het door rood gaan wanneer we rechtsaf moeten blijf ik toch gek vinden. Uiteindelijk na driekwartier komen we bij het hotel aan waarbij ik vervolgens de parkeerplaats op rij en keihard met mijn linkervoet de rem in trap. Tja Chantal zat nog net niet door de voorruit. Een plekje gezocht en oh wat was ik blij dat we veilig aangekomen waren op plek van bestemming. Zo snel als mogelijk ingecheckt en vervolgens lagen we alweer vroeg uit bed. Nee zo'n vakantie als deze is niet relaxt, maar je ziet wel veel.