Op bezoek bij de Hualapai - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de Hualapai - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de Hualapai

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon


Vandaag zijn we op bezoek bij de Hualapai indianen geweest in Arizona. Zij beheren in hun reservaat een stuk Grand Canyon. Hiervan hebben zij een stuk opengesteld voor toerisme. We vertrokken zoals gewoonlijk weer vroeg en om 6 uur ging dan ook de wake up call, uitgerekend nu lag ik nog lekker. Maar hup snel eruit aankleden en ergens een ontbijten scoren. Dat is niet zo heel moeilijk want alleen in ons hotel zitten al 3 Starbucks en verder nog meer. Standaard ontbijt 2 bagels met cream cheese mee de bus in en op naar Arizona, de derde staat deze reis

Het Hualapai gebied van de Grand Canyon is beter bekend als Grand Canyon west, na iets meer dan 2 uur kwamen we aan. Aangezien ik de helikopter vlucht ging doen moesten we gelijk met een aantal van de groep naar de incheckbalie. Hier snel de weegschaal op zodat er een eerlijke gewichtsverdeling gemaakt kon worden. Na ongeveer 20 minuten werden we omgeroepen. Wat een geluk had ik hierbij, ik mocht de tweede stoel naast de piloot, wat dus betekende dat ik voorin zat. Hierbij had ik super uitzicht! Na ongeveer 10 minuten landde we in de Canyon en gingen we een boottocht op de Colorado rivier maken. Dit duurde zo'n kwartier waarna we nog even wat gedronken hebben in de canyon en toen weer 10 minuten via een andere route terug naar de basis.

Snel wat kaastosti bestelt qua prijs vond ik hem wel duur, maar achteraf zat er patat en een gefrituurde augurk bij wat de prijs wat verduidelijkte. Na dit allen zijn we in de shuttlebus gestapt dit is het enige vervoer wat er mag rijden. Deze bus rijd via een route naar 3 punten. De eerste stop was de Hualapai ranch, dit werd overgeslagen i.v.m de tijd. Hierna snel naar Eagle point en aangezien half Azië zat te gillen in de bus was ik wel blij dat ik er uit kon. Snel wat foto's gemaakt, maar ik haal dus geen Eagle uit de rotsen. 2 bussen wachten en op naar Guana point, het tweede uitkijk punt. Hier nog wat foto's gemaakt, stukje gewandeld, stukje geklommen en nog wat foto's gemaakt van wat Aziaten. Voordat je het weet heb je een camera in je hand en wordt er in ik dacht dat het Chinees was gevraagd voor een foto. Antwoord nee was niet mogelijk want er werd al geposeerd. Snel weer in de bus want om 14.30 gingen we weer terug naar Nevada Las Vegas.

Op de terug weg nog gestopt bij de Hoover dam. Een dam gebouwd in 1930 in de Colorado rivier. Hiervoor werd eerst heel de bus door de beveiliging gecheckt, na goedkeuring konden we de brug op en gaan kijken. Daarna nog bij een uitkijkpunt over de rivier geweest waarna we naar het bekende bord van Las Vegas zouden gaan. Helaas ging dat niet door omdat vanwege Trump en Clinton die een debat in Vegas hadden de weg was afgesloten. Deze tocht is nu verzet naar vrijdagochtend als we vertrekken naar Los Angeles.

Voor ons was het maar beter ook want we moesten in Vegas natuurlijk wel 1 show zien. Deze show was Britney Spears geworden met de piece of me tour geworden. Deze show bevond zich in het Planet Hollywood hotel bekend van de bruiloft van Elvis. Dus snel bustickets gekocht en op naar de show die trouwens wel wat verlaat was, maar wij waren mooi op tijd. Eerst de tickets gehaald en daarna als 'echte fan' aansluiten in de rij voordat de deuren open gingen. Veel aanspraak in de rij van zeker weten echte fans die heel exited waren . Wij hebben maar gedaan of we dat ook waren. De show zelf was in een woord geweldig. Veel show en licht waarbij eigenlijk heel de zaal gebruik werd. Deze liep half rond waardoor je het gevoel had er echt in te zitten.

Gelukkig hebben we ervoor gekozen donderdag als vrije dag te zien van de groep. Zodat ik even lekker kan bijslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Okt. 2016
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 5128

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2016 - 27 Oktober 2016

Het beste van het westen

Landen bezocht: