Montery and Carmel - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu Montery and Carmel - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu

Montery and Carmel

16 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag stond de excursie naar Montery en Carmel at the beach op het programma. De wekker stond weer op 6 uur dus werd er na een rumoerige nacht waarbij Ik om 00.45 en 3 uur wakker was opgestaan. Ontbijt werd gehaald bij de Starbucks waarna om 7.30 plaats genomes werd in de bus.

De route ging over highway 1 California. Helaas was het een regenachtige dag met mist. Ondanks dit was het een mooie route met veel dorpen, kliffen en een wilde zee. Rond 10 uur werd er een korte stop van 20 min gemaakt bij Davenport. Hier kon je de klif aflopen wat wij bij dit weer maar niet gedaan hebben. Snel naar binnen voor een lekker muffin en weer terug naar de bus. Eenmaal weer verder gingen we langs de grote artisjok, spruiten en aardbeien velden richting Montery bay. Montery bay een kustplaats dat vroeger bekend was vanwege de sardine vangst. Toen de zee op was werd de plaats bekend bij toeristen. Inmiddels is de zee enigszins hersteld en mag er onder controle weer gevist worden. In Montery bay bezochten we het aquarium wat een beetje vergelijkbaar is met het oceanium in Blijdorp.

Na 2,5 uur gingen we verder over de 17 mile drive naar Carmel. Deze weg bracht ons naar pebble beach waar enkel mensen met geld wonen. De mooiste huizen, uitzichten over zee en golfbanen schoten voorbij. Een rondje over de golfbaan kost echter 1000 dollar. Een stop werd gemaakt bij bird rock en the lone cypress waarbij Ik snel foto's heb gemaakt en vanwege het weer ook snel weer in de bus zat.

We vervolgde onze weg richting Carmel wat vooral bekend is door Clint Eastwood. Hij woonde daar en heeft ingesteld dat je ijs op straat mag eten. Fast food was tot dan verboden. Carmel is bekend vanwege de vele alternatieve mensen die daar wonen. Even gestopt bij een winkelcentrum wat vooral uit kunstgallerijen bestond. Daarna nog een kerk bezocht voordat we weer terug naar het hotel gingen. Op de terug weg hoorde we ineens een grote klap op het dak. Dit bleek een grote talk geweest te zijn welke voor grote deuk/gat zorg de. Eenmaal terug in het hotel was het energie level wel flink gedaald en hebben we bij Jaspers een hamburger gegeten.
Het weer van vandaag werd veroorzaakt door een typhoon op de Pacific Ocean.