Rondrit en vroeg naar bed - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu Rondrit en vroeg naar bed - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu

Rondrit en vroeg naar bed

15 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Nou wat hebben we lekker geslapen na om 23.45 al wakker geweest te zijn was het om 3 uur weer raak en wat was ik fit. Maar nee nog maar even proberen te slapen want de wekker zou om 6 uur gaan want om 8 uur zouden we met de groep vertrekken voor een rondrit door de stad, maar moesten we nog ontbijt scoren. Dit ontbijt hebben we uiteindelijk bij het naastgelegen restaurant Jaspers op. Gekozen voor het continental ontbijt wat bestond uit 2 eiwitten, een croissantje en yoghurt met heerlijke granola en fruit. Een goede bodem voor een dagje toeren. Stipt om 8 uur was iedereen van de groep in de bus. De rondrit begon, van het financieel gebied, naar winkel gebied, city hall, victoriaanse wijk, Chinatown, pier 39, uitzicht vanaf een heuvel op San Francisco enz. Uiteindelijk kwamen we dan bij de Golden gate bridge waar we even de tijd hadden voor een wandeling en een bezoek aan het visiters centrum. Voor vertrek nog even een donut op en snel weer terug in de bus waar iedereen om 12 uur aanwezig was. We konden vertrekken, maar hadden de pech dat een ander in de zijkant van de bus was gereden. Deze persoon had daarnaast blijkbaar geen goede rijvaardigheden want i.p.v. achteruit te gaan reed hij de auto nog verder de bus in. Oké handig, dag 2 en we ontmoeten al de staatspolitie en de stadspolitie. Snel alle gegevens van iedereen in de bus gegeven en we konden een uur later weer op pad. We zouden terug gaan naar pier 39 waar iedereen nog even kon rondkijken. Voordat we daar waren reden we nog even door een militair gebied. Eenmaal aangekomen bij de havens gingen we snel naar pier 39, op zoek naar de zeeleeuwen. Deze lagen er dus snel wat foto's en op zoek naar het middageten die ik vond bij de Mac en Chan bij de Subway.

I.p.v. Half 3 gingen we nu half 4 terug, maar eerlijk gezegd was ik super moe. Aangezien wij ons hadden opgegeven voor de avondtoer konden we nog maar een uurtje rusten want om 17.30 zouden we weer op pad gaan. Helaas hadden we niet even uit het raam gekeken en kwamen we er beneden achter dat het regende. Snel in de bus en op weg naar de cable car die ons naar Chinatown zou brengen. Hier hebben we heerlijk door de regen gewandeld voordat we heel verrassend Chinees gingen eten. Samen met 4 anderen van de groep zaten we aan een grote tafel waar het eten werd uitgeserveerd. Oke dat niet iederden even bekend was met chinees eten werd al snel duidelijk door het vieze kijken en de vergelijking van Bami met wormen. Na het eten vervolgde we onze wandeling naar de bus om naar treasure island te gaan. Hier hebben we een foto van San Francisco gemaakt voordat we terug gingen naar het hotel.

Eenmaal in het hotel aangekomen werd snel het bed opgezocht en de dag nabesproken. Vooral de lach en diergeluiden van de reisleidster waren favoriet.