And we are going to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu And we are going to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mandyvdheiden - WaarBenJij.nu

And we are going to San Francisco

14 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag brak dan eindelijk de dag aan dat ik samen met Chantal 14 dagen zou rondreizen aan de westkant van Amerika. Precies om 7.15 stond Chantal met Edwin, die ons vandaag naar Schiphol zou brengen voor de deur.
Hup hup snel iedereen gedag en koffer in de auto geladen en op weg naar Amsterdam. De reis verliep goed en we waren dan ook al lekker op tijd op het vliegveld. Koffers op de band en door naar de douane. Alles verliep soepel en na wat winkels, maar eens op zoek naar een rustiger stukje Schiphol voor wat te eten en drinken. Dat rustige stukje vonden we ergens bij gate B 31 waar wij in ons eerste vliegtuig naar Frankfurt zouden stappen.

Om 11.15 zat iedereen aan bord, maar kon het vliegtuig niet vertrekken vanwege 1 kapotte computer waardoor de andere 2 uitgebreid getest moesten worden. Volgens de piloot maar een kwartiertje vertraging. Geen idee welke klok hij heeft, maar om 12.15 gingen we dan eindelijk de lucht in. Nou was het maar de vraag of we vlucht 2 zouden halen om 13.55. Onderweg werden al enkele om boekingen bekend, waar wij nog niet tussen zaten. Eenmaal aangekomen op Frankfurt snel naar een medewerker van Lufthansa die onze vlucht al stonden op te wachten. Deze gaf aan dat we snel moesten rennen naar z 29. Makkelijker gezegd dan gedaan en zo kwamen we rennend van A naar Z en konden we toch nog redelijk snel door. Na het krijgen van het uiteindelijke ticket moesten er nog enkele vragen gesteld worden, maar ik wilde aan boord want we waren al te laat. Dame in kwestie stelde vragen welke goed beantwoord werden tot er om het terug ticket gevraagd werd en tja die had ik niet. Dame in kwestie bleef maar herhalen dat ik niet in paniek moest raken, wat ook totaal niet gebeurde ik had enkel haast. Uiteindelijk gaf ze aan dat ik toch maar aan boord kon gaan.

Zo hèhè aan het einde van het vliegtuig rij 59 stoel d kon ik dan gaan zitten. Lekker overal dichtbij. Al snel kregen we een snack gevolgd met drinken. Daarna kwam al snel de maaltijd en vervolgens weer drinken. Vervolgens kwam er ook nog een heerlijk ijsje aan gevolgd door weer wat drinken. Zo hadden we in een korte tijd al veel gehad, wat elke keer weer een verrassing was. Hierdoor ging de tijd ook wel snel. Ik heb heerlijk 2 films gekeken wat gewandeld en iets gedaan wat op slapen moest lijken. Gelukkig werd daar dan na 11 uur de landing ingezet. Eenmaal geland snel naar de douane en laat dat nou net het punt zijn waarvan Chantal zij dat het uren zou duren, maar wij hadden net geluk dat ik achter een vrouw aangestuurd werd zodat we zo klaar waren en op naar de bagage konden. Het wachten op de bagage duurde wel ff en Chantal zag alweer voorbij flitsen dat deze net zoals haar vorige ervaring nog op Frankfurt stonden, maar ineens kwam daar mijn koffer te voorschijn en waren alle zorgen voor niks.

Snel door naar de uitgang, maar eerst nog een formulier inleveren die in het vliegtuig al ingevuld waren en op naar de taxi. De Taxi was snel gevonden en zo gingen we op weg naar Serrano Hotel op Taylor street 405. Helaas precies in de spits dus deden we er wel even over. Eenmaal aangekomen was de piccolo er snel bij en stonden de koffers op de kar. Wij melden ons bij de receptie, waar we doorgestuurd werden naar Yvonne de Wit onze groepsleidster. Hier kregen we de informatie van en konden we vertrekken naar kamer 916 op de 9e verdieping. Hier werden al snel de koffers neergezet waarna wij opzoek gingen naar wat eten, dit werd gevonden bij de Starbucks Waar een pesto,spinazie ei wrap werd gegeten. Snel terug en naar bed het was immers al 20.00 in San Francisco.;)